Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

Πανελλήνιες 2014: Χωρίς «τράπεζα θεμάτων» φέτος

Χωρίς «τράπεζα θεμάτων» φαίνεται ότι θα εφαρμοσθεί τελικά εφέτος στην Α' τάξη του Λυκείου το πρώτο στάδιο του νέου εξεταστικού συστήματος
, η ολοκλήρωση και εφαρμογή του οποίου θα γίνει το 2016.

Το «νέο λύκειο» που ψηφίστηκε εσπευσμένα το καλοκαίρι προέβλεπε εξετάσεις εφέτος στην Α' Λυκείου με ζητήματα προερχόμενα κατά 50% από τη νέα «τράπεζα θεμάτων» και κατά 50% της επιλογής των καθηγητών. Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όπως είναι γνωστό, θα συνυπολογίζονται για την εισαγωγή στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου.

Όπως έχει ήδη γράψει «Το Βήμα» ωστόσο, η «τράπεζα θεμάτων» είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί εφέτος καθώς δεν έχει γίνει ως σήμερα καμία προετοιμασία, ενώ δεν έχει καν συγκροτηθεί ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα αποτελεί τον επιτελικό επιστημονικό φορέα αρμόδιο για ζητήματα που θα αφορούν τις εξετάσεις.

Τι θα ισχύσει

Κατόπιν αυτών, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει εφέτος την πιθανότητα μόνο πιλοτικής εφαρμογής της «τράπεζας θεμάτων». Όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, επειδή δεν γίνεται εφέτος να συγκροτηθεί στην τελική και πλήρη μορφή της η «τράπεζα θεμάτων» για όλα τα μαθήματα, θα ισχύσει το εξής: Θα ορισθούν από ειδικούς επιστήμονες περίπου 150 ερωτήσεις σε κάθε μάθημα της Α' Λυκείου, αλλά οι καθηγητές των σχολείων δεν θα υποχρεούνται να επιλέξουν τις μισές ερωτήσεις στις εφετινές προαγωγικές εξετάσεις της τάξης. Όπως θα προβλέπεται, θα μπορούν μόνο για εφέτος να επιλέξουν μία ή καμία ερώτηση από την «τράπεζα θεμάτων» η οποία την επόμενη χρονιά θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ώστε να εφαρμοσθεί η διάταξη που αναφέρει ότι θα επιλέγεται υποχρεωτικά από αυτήν το 50% των ερωτήσεων.

Παράλληλα και μόλις την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για να πληρωθεί η θέση του προέδρου της ανεξάρτητης διοικητικής Αρχής με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ). Πρόκειται για θέση-«κλειδί» στα εκπαιδευτικά πράγματα τα επόμενα χρόνια, την οποία διεκδικούν πολλοί αλλά είναι πιθανόν τελικά να μετακινηθεί σε αυτήν πρόσωπο που κατέχει ήδη σημαντική θέση στα θέματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού τα τελευταία χρόνια.

Πάντως, έτσι ή αλλιώς οι καθηγητές εφέτος το καλοκαίρι πρέπει να θεματοδοτήσουν με υψηλό αίσθημα ευθύνης, έτσι ώστε να μη δημιουργηθούν θέματα ανισότητας ή περιορισμού της ύλης, τη στάθμιση της οποίας και θα εξασφάλιζε η «τράπεζα θεμάτων»

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου