Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Εγκρίθηκε η Μελέτη για την βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο

Εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ¨"Βελτίωση οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, τμήμα Μπράλος – Άμφισσα" από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας όπως ανακοίνωσε η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας Γιώτα Γαζή.

Το τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα» αποτελεί μέρος του άξονα της Ε.Ο. Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε» (Ε65) και αφορά 30,71 χλμ. του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.

Η υφιστάμενη οδός εμφανίζει φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν ανεπαρκή να εξυπηρετήσει τους υπάρχοντες και προβλεπόμενους στο μέλλον κυκλοφοριακούς φόρτους. Η οδός εξυπηρετεί σημαντικό ποσοστό βαρέων οχημάτων λόγω της έντονης εξορυκτικής και μεταλλευτικής δραστηριότητας στην περιοχή, αλλά και μεγάλο φόρτο διερχόμενων μετακινήσεων της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας με περιοχές της Νότιας και Δυτικής χώρας, καθώς αποτελεί συνδετήριο άξονα των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού.

Η σκοπιμότητα της βελτίωσης των τμημάτων του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» και ιδιαίτερα του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την Άμφισσα καθίσταται προφανής εφόσον από αυτή αναμένονται:
· Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου,
· Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας
· Βελτίωση της οδικής ασφάλειας
· Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία
· Τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας
· Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών
· Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου
· Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

Οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν έχουν ως στόχο τη βελτίωση της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας των ανθρώπων. Η αύξηση της χωρητικότητας των οδών και η βελτίωση των οδοστρωμάτων μειώνουν τη διάρκεια μετακίνησης και το κόστος του χρήστη, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την πρόσβαση σε αγορές, εργασία, εκπαίδευση και υπηρεσίες.

1 σχόλιο: